КУЛТУРАЧЛАНЦИ САРАДНИКА

БРОЈНЕ НАГРАДЕ ЗА КРАЉЕВАЧКО ПОЗОРИШТЕ

Мало је рећи да је мај 2022. године можда најблиставији у читавој историји краљевачког театра, јер успех који су постигли на престижном Фестивалу „Јоаким Вујић“ – ниједном театру у Србији неће бити лако скорије поновити, па Краљевачко позориште данас са правом може да каже да носи титулу најбољег позоришта у Србији!

У Крагујевцу на завршној вечери 58. Фестивала професионалних позоришта Србије „Јоаким Вујић“ су додељене награде у седам категорија. Од укупно 13 награда, у Краљево стиже чак осам!

Награду за најбољу представу у целини, добила је представа Краљевачког позоришта „Црна овца“, настала по тексту Виде Давидовић, а у режији Снежане Тришић. Одлуку је жири донео већином гласова, а у образложењу се, између осталог, наводи:

„Представа узбудљиво и промишљено транспонује обрасце суровости неолиберализма у сценску игру грађену на брехтијанским поступцима, преиспитујући обрасце дехуманизације света, отварајући могућност вођења дијалога са публиком у коме цивилизацијска питања неспорно истичу да идеја прогреса мора да почива на идеји племенитости духа“. „Трпеле” су на позорницу изнова вратиле катарзу, прочишћење које нема за циљ да нам олакша одлазак кући, напротив. Оне су вапај који подстиче побуну, позив на самопреиспитивање, храброст, нежност и једно коначно: доста“.

Награда за најбољег младог глумца додељена је Владимиру Јовановићу за улоге Лопова и Сиромаха у представи Црна овца. Међу четири равноправне глумачке награде чак три су однели глумци представа Краљевачког позоришта! Никола Воштинић добио је ову награду за улогу у представи Црна овца. Горица Динуловић добила је Јоакима за улогу у истој представи.Трећу глумачку награду добио је ЦЕО АНСАМБЛ представе Трпеле!

Ансамбл представе Трпеле, награђен је због тога што „потресном, истинитом  и посвећеном игром, ансамбл представе води кроз мрак насиља и злостављања жена подсећајући на свакодневницу слабијег пола. Улоге које су оствариле Јасминка Хоџић, Александра Ристић, Горица Динуловић, Соња Милојевић, Биљана Талић, Деана Костић и Светлана Миленковић, истовремено граде јединство лика жене стављајући га у различите околности упозоравајући  на чињеницу да систем уколико правовремено не реагује од жртве врло често ствара убицу. Својим креацијама остварују сву сложеност проблема породичног насиља“.

Награда за најбољу сценографију, додељена је Снежани Тришић за представу Црна овца, у продукцији Краљевачког позоришта.

Жири Округлог стола критике доделио је представи „Трпеле“ Краљевачког и Шабачког позоришта „Награду округлог стола критике“ за најбољу представу Фестивала.

Образложење:

„Представа „Трпеле”, по тексту Бобана Скерлића и Милене Деполо, а у режији Александре Ковачевић најбоље се може описати као ритуал, форма једног обреда, телесног и вокалног изражавања да би се нешто објаснило, да би се нешто прочистило, жртвовало, призвало или тражило. Њени корени сежу до самог античко доба, а вероватно и даље, до племенских плесова или боље речено, до настанка људског рода, настанка човека и жене. Ако баш хоћемо, до Едена, где се Ева први пут огрешила појевши забрањену јабуку. Када су протерани на земљу и Бог није више желео да их штити, како ли се Адам светио?

Владимир Дадо Јовановић и Зоран Церовина у представи ,,Црна овца’’

 

Снежани Тришић за представу Црна овца у продукцији Краљевачког позоришта припала је и награда за најбољу режију због тога што је „сигурном редитељском руком и солидним познавањем Брехтовог опуса Снежана Тришић је и овога пута показала да сваком сегменту представе приступа темељно са суптилним односом. Префињеним и прецизним редитељским рукописом успоставља код за читање савремене стварности. Промишљеним редитељским изразом омогућава нам да изоштримо перцепцију света у којем живимо. Својим сигурним редитељским поступцима представу посвећује прогоњеним херојима, који упркос свему и после свега, јасно и бескомпромисно бирају људскост и поштење насупрот идеологијама. Редитељка смело води ансамбл и ауторски тим кроз представу са комплексним брехтијанским поступцима, нудећи јасан редитељско-драматуршки концепт, отварајући утопијски простор доброте, поштења и безусловне љубави. Театрализујући живе импулсе стварности редитељка креира комплексну сценску партитуру која нас доводи до трагизма данашњице“.

И Миодраг Динуловић, директор Краљевачког позоришта, усхићен је историјским успехом театра на чијем је челу и, чини нам се, с правом сматра да овакав успех треба да искористе за поправљање положаја установе с којом читав град може да се поноси.

Он је истакао да је очекивао неколико награда за две представе са којима се Краљевачко позориште представило на овом Фестивалу, јер су обе изузетне, али да – није очекивао оволико награда.

Марина Миљковић Дабић – Портал Круг

Оставите одговор