ВРЕМЕПЛОВ

СПАЧЕК

Други светски рат је прекинуо почетак  производње  „Спачека“, па је француски „Цитроен“ у ослобођеној Француској наставио оно што је почео пре рата. Први комерцијални модел представљен је на Париском салону аутомобила 1948. године. Био је то модел са двоцилиндарским мотором са ваздушним хлађењем и запремином од 375 кубика. Максимална брзина је била 65 км и трошио је 4,5 литара бензина на 100 км.

У словеначкој луци Копар за потребе југословенског тржишта 1964. године је почела производња популарног „Спачека“ и осталих Цитроенових модела (Ајкула, Ами, Дијана…). Тих година и у Краљеву се појавио први Спачек.  Била је то сензација првог реда. Радозналци су се окупљали, завиривали око њега, па је данима био предмет пажње и интерсовања Краљевчана, приповедао је новинар Воја Благојевић.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *